söndag 12 juni 2011

ekonomiskt macho

Det är såklart tufft att ha en bra ekonomi som ger trygghet. Mitt mål med sparandet är just att ha en ekonomiskt trygghet idag och i framtiden - att vara en man när det kommer till ekonomi. Jag menar inget djupare med det och tycker såklart inte att det är typiskt "manligt" att vara familjeförsörjare. Jag ser det istället en morot för att skaffa mig goda ekonomiska vanor.

Jag pluggar i dagsläget till civilingenjör och läser en kandidat i företagsekonomi. Jag är troligen klar till oktober i år. En konsekvens av mina ambitiösa studier är en ganska stor studieskuld på cirka 300 000 (300 k). Mitt privata sparande ligger just nu på drygt 15 k. Mitt mål för 2011 är ett privat sparande på 25 k, vilket jag tror jag kommer att slå. Nyckeln till framgång är realistiska mål tror jag :)





Hur sätter ni era sparmål?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar